Blogindlæg: Sådan får du succes online

Af: Christian Klausholt Madsen,

Quality Manager - Online Marketing

Vi elsker at hjælpe virksomheder til succes online. Derfor deler vi nu otte marketing-tips – helt gratis!

Tip #1 - mobilvenlig

Sørg for at din hjemmeside og øvrige online markedsføring er mobilvenlig. F.eks. ved at være responsiv, så den automatisk tilpasses alle enheder, skærmstørrelser og browsere.

Ca. 50% af dine kunder vil typisk komme fra mobile enheder, ligesom Google også rangerer ud fra mobilvenlighed.

Bemærk her at brugernes adfærd er anderledes på mobil ift. desktop, så sørg for at din annoncering understøtter dette.​

​​

​Tips #2 - synlig

​Uanset, om dine kunder primært kommer fra søgemaskiner, sociale medier eller en helt tredje markedsføringskanal, skal du være synlig, dér hvor de er.

Effekten bør du måle løbende, så du kender udbyttet af din investering. F.eks. med Google Analytics og call tracking samt ved at spørge kunderne: ”Hvor har du i øvrigt fundet mig?”

Husk desuden at det er helt normalt, at brugerne besøger din hjemmeside flere gange i løbet af beslutningsprocessen. Besøg, der foretages på tværs af både markedsføringskanaler og enheder.

​​

Tips #3 - unik

​Din virksomhed er unik, men fremgår det også tydeligt af din annoncering? De unikke salgsargumenter, du bruger, når du taler med kunderne, bør også fremgå synligt på din hjemmeside, i annoncer osv.

Undgå i den forbindelse floskler, men kommunikér i stedet kort og effektivt, hvorfor kunderne bør vælge nétop dig.

Tips #4 - troværdig

Sikkerhed og gennemsigtighed er nøgleord for mange kunder, når de overvejer at vælge din virksomhed. Samtidig sammenligner de ofte dig med konkurrenterne i denne proces.

Fremhæv derfor det indhold, der skaber tryghed, så kunderne kontakter dig. Det kan f.eks. være anmeldelser, garantiordning, priser og kendte brands.

Vær i øvrigt opmærksom på, at selvom noget ikke fremgår direkte af din hjemmeside, så vises det måske andre steder på nettet, f.eks. ved en Google-søgning, og dermed også for brugerne.​

Tip #5 - brugervenlig

Mød kunderne online, som hvis de stod fysisk i din forretning – eller i dit hjem: Tag dem i hånden, byd dem indenfor og hjælp dem på vej.

Vis dem det, der er relevant og hvordan, de kommer videre. F.eks. med godt indhold, overskueligt design og tydelige kontrastfarver på links, knapper og kontaktoplysninger.

Og bemærk, at det er fint, at brugerne har muligheden for at kontakte dig, men det er lige så vigtigt at give dem lyst til at gøre det.​

Tip #6 - personlig

​Kunderne vil gerne vide, hvem de taler med, og hvem der skal hjælpe dem. De vil samtidig huske og genkende din virksomhed, når de ser den igen – både online og offline.

Brug derfor personlige billeder, der er relevante for kunderne, og som repræsenterer dit firma.

Glem ikke referencebillederne fra tidligere kunder – dem vil nye kunder gerne se.

​Tip #7 - tilgængelig

Det hele giver kun mening, hvis du tager telefonen og svarer på mailen – og gør det helst med en rimelig svartid.

Oplys derfor også gerne, hvor hurtigt man kan forvente svar, så du hjælper kunderne, og forventningerne afstemmes.

​​

Tip #8 - ansvarlig

For at din virksomhed har optimale forudsætninger for succes online, så sørg for at have fundamentet på plads.

Uanset, om det handler om din hjemmeside, din øvrige annoncering eller din mail, bør du vælge en seriøs leverandør. Og overvej, om dine forskellige leverandører og platforme kan samarbejde (uden din hjælp).

Tjek også gerne regnskabstal, anmeldelser osv., så du er sikret en solid og kompetent samarbejdspartner, da det hurtigt kan blive dyrt at vælge for billigt.

Vil du høre mere og have flere tips?

​Hvis du gerne vil høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig til succes online, så kontakt os telefon 55 55 55 55 eller mail info@danaweb.dk.

Det er helt uforpligtende - uanset, om du allerede er kunde eller overvejer at blive det.​

Hvorfor vælger kunderne DanaWeb?​

​DanaWeb er på få år blevet Danmarks største webbureau og den førende leverandør af hjemmesider og online marketing til danske virksomheder. Vi tager ansvaret for hele processen lige fra webdesign og udvikling til hosting og markedsføring, samt den løbende servicering og opfølgning. Du finder vores webbureau lokalt i København, Aarhus, Odense og Aalborg.

​4

lokale afdelinger

+50

anerkendte certificeringer

+150

dedikerede medarbejdere

+10.000

tilfredse kunder

​Følg os på DanaWeb på Facebook DanaWeb på LinkedIn DanaWeb på Google+ instagram

4/5 stjerner i snit ud af mere end 800 anmeldelser på Trustpilot & Google - Copyright 2017 © DanaWeb A/S

Designet & udviklet af DanaWeb - opbygget i DanaCMS​